woensdag 2 mei 2012

Ding #8 – Politie 2.0

Sinds vandaag loop ik twee dingen achter, dat ga ik door middel van dit bericht in ieder geval terugbrengen tot een (1) ding.

Ik heb vorige week een account aangemaakt bij zowel Politie+ als Politie 2.0
Bij die laatste moet je wachten op goedkeuring van je account, waar een paar dagen overheen gaat.
Wat in het vat zit verzuurt niet en nu kan ik over beide iets vertellen, zij het in zeer beperkte vorm omdat ik eigenlijk niet echt actief deelneem aan de diensten, eerder passief in het kader van Web 2.0

Even oppassen dat ik niet teveel open deuren intrap, maar natuurlijk is het handig om met zijn allen de kennis te kunnen delen via nieuwe onconventionele wegen.

Politie+ zou daarbij eerder mijn voorkeur hebben, omdat daar enkel collega's toegang tot hebben.
Hoewel ik het een leuk initiatief vind dat er ook iets is opgestart waar de burger ook kan meekijken, vind ik dat toch wat riskant.
We zijn allemaal volwassen en gaan discreet met informatie om, maar verkeerde informatie is zo gedeeld en je weet nooit wie er allemaal meekijkt.
Niet helemaal waterdicht lijkt me.

1 opmerking:

  1. Dat is in ieder geval iets om bewust mee om te gaan. Ik zie veel collega's nu de overstap maken van politie20 naar politie plus, blijkbaar is er toch behoefte aan een wat meer afgesloten netwerk.

    BeantwoordenVerwijderen