woensdag 18 april 2012

Ding #7 Twitter (deel 2)

Geachte appels en peren,

De trouwe volgers (over zoeken naar een speld in een hooiberg gesproken) hebben het vast gemerkt.
Dit is alweer het tweede blogbericht van Teddy in een tijdsbestek van enkele dagen.
Uiteraard is mijn late post van het vorige Ding hier debet aan en nu ben ik er als de kippen bij om weer op schema te geraken.
Maar dat terzijde, nu terzake.

Vanaf heden is mijn twitter account gekoppeld aan de RSS feed op mijn blog.
Als het goed is, is er na het posten van dit bericht dus een tweet de wereld in gegaan met het blijde bericht dat de blogfamilie gezinsuitbreiding heeft ondergaan.


Weer wat digitale monden te voeden, het moet verdorie niet gekker worden.

Via de tweettabs heb ik wat zoekopdrachten gedaan.
Ik zocht op de naam van de metropool Lutjegast, welke in combinatie met een ander woord wonderbaarlijk geen zoekresultaten opleverde.
Dan maar wat actuele tweets gevonden met de onderwerpen Breivik, Skyrim en last but not least Hope Solo, de keepster van het nationale vrouwenvoetbaleltfal van de Verenigde Staten (wie kent haar niet?)...

Zelfs een heuse poll van de hand van Teddy mag met trots genoemd worden als onderdeel van de tot dusver rijke geschiedenis van laatstgenoemde individu.

Kortom, ik heb wederom wat onzinnigheden via Twitter de wereld ingeslingerd.

Wat betreft de functionele mogelijkheden die de Twitter-tools bieden voor het werk, moet ik wat oude koeien uit de sloot trekken.
Twitter zelf biedt natuurlijk de optie om bijvoorbeeld het signalement van een vermist persoon door te geven, waarna de burger een oogje in het zeil kan houden.

Een tweettab is wel handig om berichten van burgers naar aanleiding van de politietweet te volgen, wanneer deze niet direct aan de politie zelf zijn gericht.

Aan deze blog kunnen geen rechten worden ontleend.
Waarvan akte.

2 opmerkingen:

  1. Niks mis met oude koeien :). Je bent weer helemaal bij lees ik!! Waar Twitter allemaal niet goed voor is he..

    BeantwoordenVerwijderen