woensdag 23 mei 2012

Ding #11 – Mobiele apps & sites

Lang verwacht, toch gekomen: het blogbericht over ding #11.

Sinds een aantal jaren heb ik een smartphone (Samsung Galaxy S) voorzien van het besturingssysteem Android (onder licentie van Google).
De mogelijkheden van deze telefoon zijn reuze en worden dan ook voornamelijk beperkt door het geringe werkgeheugen ervan.
(Gelukkig mag ik binnenkort weer een nieuwe telefoon uitzoeken om met de tijd mee te gaan, maar dat terzijde).

Mijns inziens zijn er vele apps die voor het politiewerk bruikbaar zouden kunnen zijn, maar de meeste van die apps zijn ook in het algemeen heel bruikbaar.

Om het even bij Android compatible apps te houden, vind ik bijvoorbeeld Google Maps bruikbaar voor het politiewerk.
Hiermee tover je in een handomdraai een wegenkaart tevoorschijn en je hebt ook de mogelijkheid om van punt A naar punt B te navigeren.
Deze app is standaard geïnstalleerd op een Android-gestuurde telefoons en is handig om bijvoorbeeld snel onderweg een straat op te zoeken wanneer een heus navigatiesysteem niet voorhanden is (denk aan een melding tijdens surveillance te voet oid).

Ik heb ook een aantal vertaal apps op mijn telefoon staan, die handig zouden kunnen zijn om buitenlandse toeristen de weg te kunnen wijzen bij onvoldoende topografische kennis van de diender en wanneer de handen en voeten taal niet toereikend blijkt te zijn.

Voor het vastleggen van bewijslast is natuurlijk de camera heel goed bruikbaar, die tegenwoordig niet meer weg is te denken van mobiele telefoons (smartphone of niet).

Dit zijn de apps (de camera is natuurlijk hardware ipv een app) die voor mij persoonlijk het meest in het oog springen als zijnde handig voor de politie.

2 opmerkingen:

  1. Altijd leuk als je weer mag gaan shoppen voor een nieuwe telefoon!! :) Gebruik je Instagram al?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, misschien dat ik dan een telefoon koop en sim only abonnement erbij neem. Instagram gebruik ik niet nee...

      Verwijderen