donderdag 15 maart 2012

Ding #3 – iGoogle & Symbaloo

Ding #3 is afgerond.

Het is best handig om van zo'n zelf samengestelde startpagina te navigeren naar je favoriete sites.
Ook leuk is het om er een beetje je eigen draai aan te geven zodat het allemaal net wat persoonlijker wordt.

'Vroeger' (toen de mannen nog van staal waren en de tanks van hout) was men voornamelijk aangewezen op het omslachtige gedoe via het browsermenu 'Favorieten'.

Het grootste voordeel van iGoogle vind ik dat je niet speciaal hoeft in te loggen als je al bent ingelogd via een andere Google service.
Dat geldt natuurlijk voor alle services die onder Google vallen.
Het nadeel van iGoogle vind ik dat het zo'n rommeltje is vergeleken bij Symbaloo.

Ik vind Symbaloo iets gebruiksvriendelijker en veel overzichtelijker dan iGoogle.
Ook kun je je Symbaloo-pagina beter personaliseren, voor zover ik de verschillende mogelijkheden even snel heb bekeken.


Het nadeel van Symbaloo is natuurlijk hetgeen waar het voordeel van iGoogle schuilt, namelijk het feit dat je bij Symbaloo apart moet inloggen in tegenstelling tot iGoogle.

Dat is mijn oordeel en daar zult u het mee moeten doen.

P.S.: hieronder de link naar mijn Symbaloo pagina (waar ook weer een link naar mijn blog op staat):

2 opmerkingen:

  1. Pagina ziet er goed uit! Ga je 'm blijven gebruiken denk je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje. Je bedoelt de Symbaloo pagina? Ik denk het niet, want ik gebruik internet vrijwel alleen via mijn mobiele telefoon. Als ik privé meer via de computer zou surfen misschien wel. Maar dan nog zijn er te weinig sites waar ik regelmatig een kijkje neem zodat de meerwaarde te verwaarlozen is.

      Verwijderen