vrijdag 9 maart 2012

Ding #2 – Google Alerts & Google Reader

Voor zover ik ooit over blogs nadacht, had ik altijd het idee dat dit enkel een digitale versie van een dagboek zou zijn.
We zijn nu pas bij Ding #2 en het is mij nu duidelijk dat er meer mogelijkheden zijn.
Het lijkt wel een soort profielensite als Hyves of Facebook!

Van laatstgenoemde heb ik mijn profiel recentelijk naar de spreekwoordelijke vuilcontainer verwezen, omdat ik niet meer zoveel tijd wil verprutsen aan dat soort dingen.


Maar goed, omdat het een hoger doel dient gaat ondergetekende schoorvoetend akkoord met een nieuw hoofdstuk in het boek der digitale perikelen... ;)

Vaak zat heb ik het oranje logo'tje van de RSS Feed zien staan op verschillende sites.
Ik heb echter nooit de moeite genomen om er serieus iets mee te doen.
Hoewel het makkelijk is om van bepaalde onderwerpen automatisch op de hoogte te worden gehouden, denk ik niet dat ik in het vervolg het potentieel van deze functie zal gaan benutten. Althans, zo lang het niet voor de 'cursus' bestemd is.

De oude vertrouwde manier van dingen opzoeken bevalt mij nog altijd goed.
Maar het moet wel gezegd, al die overbodige informatie van Facebook die mij heeft doen besluiten om ermee te kappen, is misschien inherent aan mijn standpunt.
Gelukkig is Twitter nog niet in zicht...

Of de baas vooruitgang kan boeken door het uitbuiten van de mogelijkheden? Dat denk ik wel.
Natuurlijk kan het handig zijn, hoe meer bronnen en hoe sneller de informatieverwerking, hoe beter.
Maar... De tegenstander heeft ook de voordelen dus je zult er altijd kort op moeten blijven zitten, anders is de vogel gevlogen voordat je er erg in hebt...

1 opmerking:

  1. Ik hou veel bij via RSS, maar vind het soms ook nog leuk om gewoon 'te surfen'. Nieuwe websites ontdekken en een beetje rondklikken.

    BeantwoordenVerwijderen